Planowanie raportu

Przed Rozpoczęciem Tworzenia Raportu za Pomocą Programu .

Planowanie raportu

Przed rozpoczęciem tworzenia raportu za pomocą programu Report Builder warto uwzględnić kilka zagadnień związanych z dobrym planowaniem raportu.


Program Report Builder umożliwia tworzenie wielu rodzajów raportów. Można na przykład tworzyć raporty pokazujące sumaryczne lub szczegółowe informacje o sprzedaży, trendy marketingowe i sprzedażowe, raporty Operacyjne lub pulpity nawigacyjne. Tworzone raporty mogą wykorzystywać zaawansowane funkcje formatowania tekstu, np. dla zamówień sprzedaży, katalogów produktów czy listów seryjnych. Wszystkie opisane raporty są tworzone przy użyciu różnych kombinacji tych samych podstawowych elementów konstrukcyjnych dostępnych w programie Report Builder. Aby powstały raport był merytorycznie przydatny i czytelny, warto zacząć od przygotowania jego planu. Oto kilka zagadnień, które warto uwzględnić przed rozpoczęciem pracy:

  • Format raportu - raporty można renderować w trybie online w przeglądarce, takiej jak Report Manager, lub eksportować je do innych formatów, takich jak Excel, Word czy PDF. Ustalenie docelowej formy raportu to ważna kwestia, ponieważ nie każdy format oferuje wszystkie funkcje.
  • Struktura prezentacji danych - Dane można prezentować w układzie tabelarycznym, macierzowym (podobnym do raportu krzyżowego lub raportu w formie tabeli przestawnej), wykresu, dowolnym lub ich kombinacji.
  • Wygląd raportu - Program Report Builder zawiera szereg elementów raportu, które można dodawać do raportów w celu poprawy ich czytelności, wyróżnienia najważniejszych informacji, ułatwienia użytkownikom poruszania się po raporcie itd. Wiedząc, jak powinien wyglądać raport, można zdecydować o użyciu elementów raportu, takich jak pola tekstowe, prostokąty, obrazy czy linie. Ponadto można wybrać opcje wyświetlania lub ukrycia elementów, dodać plan dokumentu, dołączyć raporty szczegółowe lub podraporty albo dodać łącza do innych raportów.
  • Zakres danych - Zakres raportu można ograniczyć dla poszczególnych użytkowników lub lokalizacji albo do wybranych okresów. W celu filtrowania danych raportu należy użyć parametrów, dzięki którym zostaną pobrane i wyświetlone tylko wybrane informacje.
  • Indywidualne obliczenia - Czasami źródło danych i zestawy danych nie zawierają dokładnie takich pól, jakie trzeba umieścić w raporcie. W takiej sytuacji może być konieczne utworzenie własnych pól obliczeniowych. Przykładem może być pomnożenie ceny jednostkowej przez liczbę sztuk w celu obliczenia wartości sprzedaży danej pozycji. Wyrażeń można także używać w celu wprowadzenia formatowania warunkowego i innych zaawansowanych funkcji.
  • Dostarczanie wyniku działania raportu - Raport można zapisać lokalnie na komputerze i kontynuować pracę nad nim lub uruchomić go lokalnie na własne potrzeby. Chcąc jednak udostępnić raport innym osobom, należy zapisać go na serwerze raportów skonfigurowanym do działania w trybie macierzystym lub na serwerze raportów działającym w trybie zintegrowanym programu SharePoint. Zapisanie raportu na serwerze umożliwi innym użytkownikom renderowanie go w dowolnym momencie. Alternatywnie administrator serwera raportów może skonfigurować dla innych użytkowników subskrypcję raportu lub opcje dostarczania go pocztą e-mail. W razie potrzeby raport można również dostarczyć w dowolnym formacie eksportu.
<




Planowanie raportu

Przed rozpoczęciem tworzenia raportu za pomocą programu Report Builder warto uwzględnić kilka zagadnień związanych z dobrym planowaniem raportu.

Przed rozpoczęciem tworzenia raportu za pomocą programu Report Builder warto uwzględnić kilka zagadnień związanych z dobrym planowaniem raportu.

Planowanie raportu

Polecamy: PLANOWANIE RAPORTU


Dokumenty wypożyczeń

Planowanie raportu Dokumenty wypożyczeń

Transakcje Informacji

Planowanie raportu Transakcje Informacji

Pliki języka definicji raportu

Pliki języka definicji raportu
Planowanie raportu Definicja raportu to plik tworzony w programie Report Builder. Zawiera kompletny opis połączeń ze źródłami danych, zapytań służących do pobierania danych, wyrażeń, parametrów, obrazów, pól tekstowych, tabel i wszelkich innych elementów używanych podczas projektowania, które można umieszczać w raportach. Definicje raportów mogą być bardzo złożone, jednak wystarczy, że określają zapytania i pozostałą zawartość raportu oraz jego właściwości i układ. Definicje raportów są renderowane w czasie wykonywania jako przetworzony raport. Dane są wtedy pobierane ze źródła danych i formatowane zgodnie z instrukcjami zawartymi w definicji raportu. Definicję raportu można zainicjować bezpośrednio z komputera i zapisać lokalnie lub opublikować na serwerze raportów, gdzie będzie dostępna również dla innych użytkowników. .

Publikowanie raportu

Publikowanie raportu
Planowanie raportu Po utworzeniu pliku rdl można go zapisać lokalnie lub w folderze osobistym (np. Moje raporty) na serwerze raportów. Gdy raport jest gotowy do pokazania innym, należy go opublikować, czyli zapisać w folderze publicznym na serwerze raportów. Opublikowany raport to obiekt przechowywany w bazie danych serwera raportów, z możliwością zarządzania na serwerze raportów lub w witrynie programu SharePoint. Dostęp do opublikowanych raportów można uzyskać przez wpisanie adresów URL oraz za pośrednictwem programu Report Manager lub składników Web Part programu SharePoint. Można także przechodzić do nich i otwierać je w programie Report Builder.

planowanie raportu

Instrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja onlineInstrukcja programu, dokumentacja online

Instrukcja programu, dokumentacja online


Systemy ERP

INSTRUKCJA PROGRAMU, DOKUMENTACJA ONLINE - Przedmiotem działalności SoftwareStudio jest tworzenie oprogramowania dla firm oraz wdrażanie systemów klasy ERP


Integracja systemów informatycznych

INSTRUKCJA PROGRAMU, DOKUMENTACJA ONLINE - Integracja systemowa jest rozumiana jako taka integracja, która dotyczy komunikacji między systemami, tj. połączenia i wymiany danych za pomocą sieci komputerowych i protokołów komunikacyjnych.


Magazyn Wysokiego Składu

INSTRUKCJA PROGRAMU, DOKUMENTACJA ONLINE -


Usługi programowania SQL

INSTRUKCJA PROGRAMU, DOKUMENTACJA ONLINE - programowanie SQL


Instrukcja programu, dokumentacja online

  • Producent oprogramowania raportującego

    SoftwareStudio jako producent oprogramowania zajmuje się dostarczaniem rozwiązań informatycznych dla firm, tworzeniem oprogramowania oraz świadczeniem usług w zakresie szkoleń i wdrożeń systemów klasy ERP, CRM, CMMS czy WMS.